Értesítést küldünk, ha a terméknek megváltozik az ára vagy ha újra elérhetővé válik.
Vannak olyan berendezései, amelyek váratlanul leállnak a motor eldugult üzemanyagszűrői miatt? Be vannak dugulva a szűrők a motoron vagy az üzemanyag-adagolón? Leállást vagy az injektor károsodását tapasztalja? Ezek arra utalnak, hogy problémái lehetnek a dízel üzemanyag minőségével.
Tesztelték-e az üzemanyagot vizuális ISO tapasszal vagy szűrhetőségi teszttel? Donaldson segíthet ebben. Megközelítésünk az üzemanyag tisztítása, védelme és polírozása, mielőtt azt a járműbe vagy a berendezésbe pumpálnák.
Mi változott az üzemanyag-szűréssel és miért
A mai üzemanyagszűrők nagyobb szűrési hatékonysággal rendelkeznek (szigorúbb szűrés), mint a régebbi dízelmotorokban található üzemanyagszűrők.
Most a szűrőknek védeniük kell az érzékeny nagynyomású common rail (HPCR) üzemanyagrendszer alkatrészeit. A régebbi dízel befecskendező rendszerek több szennyeződést toleráltak az üzemanyagban, mint a mai motorok. A mai HPCR rendszerek sokkal többre van szükségük az üzemanyagszűrőkhöz; El kell távolítaniuk a 2 mikron és annál nagyobb törmeléket.
A motoron elhelyezett üzemanyagszűrők várhatóan 125-ször több szennyeződést távolítanak el, mint a régebbi motorszűrők, miközben továbbra is megfelelnek a szervizintervallum elvárásainak. Az injektor változásai mellett maga a dízel üzemanyag is módosult a kén eltávolításával és a biodezel hozzáadásával. Fontos megjegyezni, hogy az összes jelenlegi D975 dízel és D6751 biodízel ömlesztett üzemanyag ipari szabványnak megfelelő üzemanyag a szállítás időpontjában bizonyos helyzetekben továbbra is működőképességi problémákat okozhat.
A berendezésen lévő üzemanyagszűrő dugulási problémái általában a legújabb, leggyakrabban használt berendezésekben jelennek meg. Az ömlesztett üzemanyagszűrővel és a motoron lévő üzemanyagszűrővel kapcsolatos problémák megnőnek hideg körülmények között, az üzemanyag-keverék szezonális változásainál, az üzemanyagforrás-csere során és a rosszul karbantartott üzemanyag-tároló infrastruktúrában.
A gyorsan beduguló szűrőket ritkán, vagy soha nem tömíti be a tipikus törmelék magas koncentrációja. Kivételt képez, ha rosszul karbantartott és piszkos mobil üzemanyag-ellátó rendszereket használ, amelyek időnként hatalmas szennyeződést okozhatnak. A szűrők gyors bedugulása szinte mindig a 4 mikronnál kisebb részecskék jelentős növekedésének köszönhető, amely az üzemanyag kémiai problémáival vagy a környezeti feltételekkel függ össze.
Zselésedés és gyantázás
A zselésedés és a viaszolás az egyetlen szilárd képződmény, amely az üzemanyagban várható. Az üzemanyag zselésedése akkor következik be, amikor az üzemanyag lehűl arra a pontra, hogy hosszabb szénhidrogének képződnek. 100–300 mikronos szilárd viaszok, amelyek a szokásosnál gyorsabban túlterhelik az üzemanyagszűrőket. A hideg időjárási üzemhez használt dízel üzemanyagot a felhősödési pont jellemzi, amely az a pont, ahol a viasz szilárd anyagok láthatóvá válnak, és az üzemanyag zavarosnak tűnik. E pont feletti hőmérsékleten viaszok kezdenek képződni, de még nem teszik zavarossá az üzemanyagot. Az üzemanyag, amely még azelőtt zselésedik, hogy láthatóan látná, nagy hatékonyságú ömlesztett vagy motoron lévő üzemanyagszűrőket csatlakoztathat. Ez megnehezítheti vagy lehetetlenné teheti az üzemanyag-átvitelt vagy az indítóberendezéseket.
Azt javasoljuk, hogy az üzemanyag-vásárlók vásároljanak #1 téli dízel és #2 nyári dízel keveréket, hogy kielégítsék régiójuk hőmérsékleti igényeit, és növeljék a keverési arányt a hőmérséklet csökkenésével. Használjon 7 mikronos ömlesztett antisztatikus téli szűrőket, hogy szükség esetén enyhítse a problémát, és vegye figyelembe, hogy egyes kémiai problémák eljuthatnak a tartályok mellett.
Hideg áramlásjavító
A hidegáramlás-javító hideg körülmények között képes szűrőket terhelni, mivel működése során szilárd anyagokat hoz létre, és kezdetben megfelelően keverni kell a meleg tüzelőanyagban. Ha nem, akkor oldhatatlan maradhat az üzemanyag- és töltőszűrőkben. Az üzemanyag az alkalmazástól függően a tárolóban vagy a berendezés tartályában érheti el a leghidegebbet. A helyzet Donaldson megközelítése magában foglalja a megfelelő hideg áramlású adalékanyag-használatot, a takarítást és a keverési módszereket. Azt is javasoljuk, hogy váltson #1 és #2 dízel üzemanyag keverékére, hogy elérje a tartózkodási helyének megfelelő felhőpontot. Ha az ömlesztett szűrők továbbra is dugulnak, télen használjon 7 mikronos szűrőket.
Amin-karboxilátok
Az amin-karboxilátok szerves amin üzemanyag-adalékanyagból (nitrogénalapú kémia), vízből és egy közös korróziógátló adalékból képződött szilárd anyagok. Az üzemanyag-adalékanyagok gyakran szezonálisak, téli üzemanyag-keverékekben fordulnak elő néhány prémium hidegáramlás-javítóval. A Donaldson megközelítés ebben a helyzetben magában foglalja a hidegáramlás-javító forrásának korlátozását, hozzáadásának leállítását vagy megváltoztatását, és váltson #1 és #2 dízel üzemanyag keverékére, hogy elkerülje az amin kémiai szilárd anyagok létrehozását.
Fémkarboxilátok
A fémkarboxilátok szilárd anyagok, amelyek általában megtalálhatók az üzemanyagban. Ezek a szűrő idő előtti dugulását és az injektor lerakódását okozhatják. A motor nagy hatékonyságú üzemanyagszűrőit is gyorsan csatlakoztathatják. A fémkarboxilátok megtalálhatók az üzemanyagban, amely jóval az értékesítési lánc elején van, mielőtt elérné az ügyfelet. A fémkarboxilátok a 4 mikronnál kisebb nagyon finom részecskék hatalmas növekedéseként jelennek meg. Sókból (jellemzően szárítószerekből), alacsony pH-értékű vízből és korróziógátló adalékból állnak. A Donaldson megközelítése ebben a helyzetben az, hogy nagy hatékonyságú üzemanyag-szűrést alkalmaz az ömlesztettáru-tároló tartály bemenetén, és folytatja a felügyeletet. Gyakran ez időszakos kérdés.
Glicerin/biodízel melléktermékek
A glicerin, a biodízel mellékterméke, szilárd anyagokat képezhet és szűrőket dugaszthat be, amikor az üzemanyag víztartalma növekszik és/vagy az üzemanyag lehűl. A Donaldson-féle megközelítés ebben a helyzetben magában foglalja a biodízel-tartalom csökkentését télen, az üzemanyagtartály tisztítását a szabad víz eltávolítása érdekében, felületaktív adalék hozzáadását a glicerin oldhatóságának növelése érdekében az üzemanyagban, és 7 mikronos szűrők használatát télen. Ha a biodízel eltávolítása vagy megszüntetése az Ön területén nem lehetséges az állami előírások miatt, akkor a tartály tisztítása után építsen be egy tartályos légszárítót, hogy az üzemanyag elég száraz maradjon ahhoz, hogy megakadályozza a glicerin kiesését az oldatból.
Egyéb
A csővezeték légellenállás-csökkentői szilárd anyagokat hozhatnak létre, amelyek gyorsan bedugják az üzemanyagszűrőket. Ezek a reduktorok olyan anyagok, amelyeket a csővezetékes szállítás előtt üzemanyagba helyeznek, hogy növeljék a csővezeték áramlási teljesítményét és csökkentsék az energiaköltségeket. A kémiát úgy tervezték, hogy nyírja és feloldódjon az üzemanyagban, amikor az szivattyúkon keresztül vezet. Időnként a húzáscsökkentők nem oldódnak fel, hanem nagyon gyorsan bedugják a szűrőket. Az adalékanyagot elsősorban a nyári üzemanyag-elosztáshoz használják, de szilárd anyagokat képezhet a tárolóban, ha az üzemanyagot télen hideg ciklusban használják, ami a szűrő eldugulását eredményezi. A Donaldson megközelítése ebben a kérdésben az, hogy folytassa a nagy hatékonyságú ömlesztett tartályok szűrését, hogy megakadályozza annak mozgását a berendezésekbe, és együttműködjön az üzemanyag-szállítóval a helyzet orvoslása érdekében. Ez általában széles körben elterjedt probléma, amely sok ügyfelet érint, ha bekövetkezik.
A hagyományos kemény részecskék magas szintje azt jelzi, hogy az üzemanyag szállítása és tárolása poros környezetben történik, amelyet a rosszul karbantartott infrastruktúra okoz. Donaldson azt javasolja, hogy a tárolótartályokat tisztítsák meg, szereljenek fel légtelenítőket a tartályra, és szállításkor szűrjék meg az üzemanyagot ömlesztett szűréssel, és adják ki vagy vigyék át az üzemanyagot a működő berendezésekbe.
A magas vízszint szintén jelzi az infrastruktúra gyenge karbantartását. Donaldson azt javasolja, hogy tisztítsa meg a tartályt, adjon hozzá légtelenítőket és esetleg vízelnyelő szűrőket az üzemanyagtartály adagoló és/vagy bemeneti oldalán.